Overblijven

Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag kunnen de kinderen tussen de middag op school overblijven. Als uw kind voor het eerst gaat overblijven, dan is het voor iedereen leuk als u even langs komt om kennis te maken en eventueel wat informatie over uw kind te vertellen.

Als de dag komt dat uw kind gaat overblijven, dan geeft u brood en drinken (niet koolzuurhoudend) en eventueel wat fruit, mee naar school. Het eten kan in de koelkast in de aula worden geplaatst. Denk aan een naam op de broodtrommel en drinkbeker!

De kosten voor het overblijven bedragen €1,75 per dag. Het aanmelden voor de overblijf geschiedt via de TSO app. Hiervoor maakt u een account aan via uw tablet of pc op www.mijntso.nl/jozef. Daarna u daarna de overblijfdagen van uw kind(eren) via de app kunt invoeren. Om te registreren heeft u de volgende schoolcode nodig: 19LEt8gE. Betaling geschiedt maandelijks via een factuur die u automatisch ontvangt.

De kleuters worden uit de klas gehaald als het overblijven gaat beginnen. Zij mogen dan hun brood gaan opeten, samen met alle andere kinderen. Als ze klaar zijn mogen ze gaan spelen met al het speelgoed, dat we hebben of ze gaan computeren, kaarten, puzzelen, knutselen, pingpongen, sjoelen enz.

De groep kinderen, die overblijven, is meestal te groot om mee naar buiten te gaan. We kunnen het dan niet meer overzien en we willen geen kinderen kwijt raken, dus we blijven meestal gewoon binnen. Als dit een probleem is, dan willen we eerst een gesprek met een van de ouders, want wij kunnen ze buiten niet altijd in de gaten houden. We hebben speelgoed genoeg en de kinderen vragen bijna nooit of ze buiten mogen spelen.
Om 1 uur mogen de kinderen weer naar de klas en is de verantwoording weer voor de leerkracht.

Wij hopen dat deze informatie voldoende is, maar u mag altijd even langskomen of bellen.

Esther Bond -  06-39708493
School 0299-364718